5 wskazówek

  • Doradzamy

    Doradzamy

5 Wskazówek do szybkiej poprawy sprzedaży detalicznej dzięki oświetleniu

Oświetlenie każdego sklepu ma swoje prawa. Kilka prostych wskazówek, które zawsze działają.

CEL: Zwiększenie sprzedaży, uporządkowanie przestrzeni sprzedażnej.
EFEKT: Podniesienie poziomu uwagi Klientów. Uzyskanie balansu między kontrastem a akcentem.

Kontrast jest twoim największym przyjacielem

Oświetlenie w sklepie powinno być wysoko skontrastowane, dzięki czemu miękkie światło zalewowe zwiększa komfort widzenia a mocno skupione światło akcentujące powoduje podniesienie poziomu uwagi Klientów.

Święte zasady oświetlenia

Rozproszone oświetlenie ogólne zapewnia subiektywne poczucie dobrego samopoczucia. Pionowa (zwieszana) orientacja oświetlenia sprawia, że Klientom jest łatwiej poruszać się po sklepie.

To witryny zarabiają pieniądze

W witrynach sklepowych,warto użyć silnego oświetlenia akcentującego co zawsze przykuwa uwagę przechodzących Klientów. W godzinach wieczornych, gdy jest mało światła dziennego, najlepszy efekt daje nawet niewielkie zróżnicowanie oświetlenia.

Światło ciepłe, zimne czy neutralne?

Różne temperatury barwowe oświetlenia dają różne efekty w pomieszczeniach. W barwach chłodnych wydają się one bardziej przestronne, podczas gdy barwa ciepła tworzy nastrój gościnnościi kameralności. Staraj się nie mieszać barw w jednym pomieszczeniu.

Najwyższy czas doświetlić lady i półki

Ukierunkowanie oświetlenia akcentującego (takiego jak naświetlacze ledowe Boss Led Spot) tak aby obejmowało również dolne półki skutkuje większym zainteresowaniem Klientów eksponowanym tam towarem i w efekcie może zwiększyć sprzedaż. Warto odnotować, że nadchodzi czas kiedy wiodące będzie inteligentne oświetlenie. Wspomagające sprzedaż, kierujące klienta w wyznaczone strefy sklepu oraz obniżające zużycie energii.

Oświetlenie sklepowe

Script logo