Strefy sklepu

Wyróżniamy kilka głównych stref w każdym sklepie: okna ekspozycyjne, wejście, salę sprzedaży, strefę obsługi kasowej i przymierzalnie. Z uwagi na różne funkcje, każda z nich wymaga osobnej koncepcji oświetleniowej i użycia innych lamp.

  • Oświetlenie okna wystawowego

    Oświetlenie okna wystawowego

    Okno wystawowe. Masz 10 sekund by wzbudzić zainteresowanie.

    CEL: Odpowiednia ekspozycja oferty, zachęcenie do wejścia.
    EFEKT: Odpowiedni poziom światla w oknie wystawowym, witrynie sklepu.

  • Oświetlenie wejścia

    Oświetlenie wejścia

    Elewacja i oświetlenie wejścia. Przestań być anonimowy.

    CEL: Zainteresowanie klienta, zachęcenie do wejścia.
    EFEKT: Oświetlenie elewacji, podkreślanie bryły sklepu, określenie ważnych elementów.

  • oswietlenie ekspozycji sklepu

    Oświetlenie ekspozycji

    Klient idzie tam gdzie chcemy. Oświetlenie powierzchni sprzedażnej sklepu.

    CEL: Zainteresowanie ofertą, zachęcenie do przeglądania towarów.
    EFEKT: Skierowanie klientów w określone strefy sklepu, zainteresowanie określonymi towarami, akcjami specjalnymi.

  • Oświetlenie obsługi kasowej

    Oświetlenie obsługi kasowej

    Gdzie jest ta kasa? Prawidłowe oświetlenie lady i punktu kasowego.

    CEL: Utrwalenie wizerunku, dobre oznaczenie kasy.
    EFEKT: Lada kasowa przyciąga wzrok. To punkt, który łatwo zlokalizować w sklepie.

  • Oświetlenie przymierzalni

    Oświetlenie przymierzalni

    Oświetlenie przymierzalni

    Wierne odwzorowanie kolorów.

    Okazuję się, że przymierzalnia to kluczowe pod względem decyzji zakupowych miejsce. Ponad 63% osób podejmuje decyzję o zakupie po sprawdzeniu jak wygląda w nowym stroju. Nie wszyscy właściciele sklepów biorą to pod uwagę a przecież prawie wszyscy klienci sklepów, salonów i butików odzieżowych trafiają w to miejsce.

    Unikaj eksperymentów na klientach, unikniesz zbędnych dyskusji.

    Przymierzalnia to odpowiednie wykorzystanie światła w przestrzeni wypełnionej lustrami. Wszystko to wymaga dobrania odpowiednich poziomów oświetlenia. Unikając trzech najważniejszych błędów, spowodujesz, że decyzje zakupowe będą na TAK.

    - niedostateczna ilość światła
    - nieprawidłowe oddawanie barw źródeł LED (przekłamania kolorystyczne)
    - mieszanie temperatur barwowych źródeł  (przekłamania kolorystyczne, dyskomfort)

Script logo